![]() |
|||||||||||||||
![]() |
Cerca | Ajuda | Departament de Filologia Catalana UAB | Sobre Traces | Català English Español |
Pàgina inicial > Traces. Catàleg > Bodies of Evidence, Resistance and Protest: Embodying the Spanish Civil War on the Contemporary Spanish Stage / |
Resum: | Aquest article explora les maneres com s'ha representat la Guerra civil espanyola als escenaris espanyols contemporanis. L'anàlisi es centra en tres espectacles: 'Incerta glòria' de Joan Sales (adapt. i dir. Àlex Rigola, 2015); 'La plaza del Diamante' de Mercè Rodoreda (adapt. i dir. Joan Ollé, 2014-2015); i 'Només són dones / Solo son mujeres' de Carmen Domingo (adapt. i dir. Carme Portaceli, 2015-2016). Em serveixo d'una de les obres més emblemàtiques relacionades amb la construcció i exploració d'un espai par a la memòria de la Guerra Civil, '¡Ay, Carmela!' (1987), de José Sanchis Sinisterra, per investigar un canvi de paradigma en el tractament teatral de la memòria històrica des del desig de crear un espai per a la memòria fins a l'interès en els processos pels quals les experiències traumàtiques de la guerra i el franquisme són corporificades i inscrites al cos. Argumento que l'èmfasi escènic en els cossos de la Guerra Civil representa una possibilitat per reflexionar sobre les pautes emprades per estudiar l'impacte corporal de la violència i el trauma col·lectius, i considerar com els cossos vius i vivents incorporen i transmeten la petjada d'aquest impacte cap al futur. [Traduït de l'abstract de l'article, en anglès]. |
Nota: | Inclou llistat d'obres citades (p. 880-882) |
Nota: | Part del número monogràfic "The Future of Memory in Spain" |
Document: | Estudi |
Matèria: |
Teatre català ;
Adaptació teatral ;
Novel·la catalana ;
Traducció del català ;
Espanyol ;
Traducció al català ;
Teatre espanyol ;
Memòria=Motiu literari ;
Guerra civil espanyola=Motiu literari ;
Postguerra espanyola=Motiu literari ;
Cos=Motiu literari ;
Motiu literari ;
2014-2016 ;
2010X Sales, Joan |
Obres: |
Sales, Joan.
Incerta glòria . Direcció i adaptació: Alex Rigola. Escenografia: Max Glaenzel. Barcelona, Teatre Nacional de Catalunya, Sala Petita. 2015, maig-juny Rodoreda, Mercè. La plaza del Diamante . Direcció i adaptació: Joan Ollé. Traducció: Celina Alegre i Pere Rovira. Madrid, Teatro Español. 2014, setembre-novembre Domingo, Carmen. Només són dones . Direcció i adaptació: Carme Portaceli. Escenografia: Paco Azorín. Música: Maika Makovski. Santa Coloma de Gramenet, Teatre Josep Maria de Sagarra. 2015, 19 de juny |
Publicat a: | Bulletin of Hispanic Studies. Glasgow, Vol. 94, Núm. 8 (2017), p. 863-882 |
Sumari |