Cap a una gramàtica per a l'ensenyament: definició i caracterització / Anna Camps i Marta Milian
Camps, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Milian, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2017
Resum: De l'abstract de l'article: "Aprendre llengua a l'escola implica també aprendre'n la gramàtica en el sentit de saber explícitament conscient, com a eina per a la reflexió sobre la llengua en ús, amb l'objectiu de fer-lo més conscient i adequat a les diferents situacions d'intercanvi discursiu, tant des de la perspectiva del parlant o escriptor emissor, com des de la posició d'interlocutor, lector o participant. L'article planteja el terme gramàtica pedagògica en referència a aquesta funció, sense deixar de banda altres aspectes que també ha d'abordar: com a referent de les normes socials en l'ús de la llengua, sense convertir-se en un seguit de normes fixes i imposades; com a marc de referència per a la construcció d'estructures sintàctiques que el sistema de la llengua permet; com a instrument impulsor de la selecció d'aquestes estructures en funció de l'orientació discursiva de l'enunciador; i com a instrument per abordar el progressiu coneixement i sistematització dels conceptes gramaticals. Els aspectes procedimentals i metodològics són imprescindibles per fer dels coneixements gramaticals una eina per a la reflexió en les situacions d'aprenentatge escolar".
Nota: Inclou bibliografia (pp. 238-243)
Document: Estudi
Matèria: Ensenyament ; Gramàtica ; Català ; Ús lingüístic ; Pedagogia
Publicat a: Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 217-243 (Monogràfic: Noves perspectives per a l'ensenyament-aprenentatge de la gramàtica: cap a una gramàtica pedagògica)





El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2017-12-09, darrera modificació el 2019-04-10



   Favorit i Compartir