1.
|
|
2.
|
|
'Adrià Gual: teoria escènica'
/
Gibert, Miquel Maria (Universitat Pompeu Fabra)
L'obra ressenyada recull una àmplia selecció de l'obra teòrica i crítica d'Adrià Gual, fins ara dispersa, i en bona mesura, inèdita. Es tracta, a més, d'una selecció anotada i precedida d'un estudi introductori. [...]
2019
Estudis Romànics, Núm. 41 (2019), p. 546-552 (Recensions)
|
|
3.
|
|
4.
|
|
'Lo cant de les veritats': autoria, context, lectura
/
Bacardit, Ramon (IES Montserrat Miró i Vilà) ;
Gibert, Miquel Maria (Universitat Pompeu Fabra)
Del resum: "'Lo cant de les veritats' és una novel·la anònima en vers i en prosa apareguda el 1857, uns anys abans de 'L'orfeneta de Menargues' (1862), que ha estat considerada durant molt temps la primera mostra de narrativa llarga en català del segle XIX. [...]
2015
Anuari Verdaguer, Núm. 23 (2015), p. 25-52 (Monogràfic: 1714. Del conflicte a la història i el mite, la literatura i l'art. I Història, historiografia, identitat)
|
|
5.
|
|
Bernard Shaw a Catalunya durant el Franquisme
/
Gibert, Miquel Maria (Universitat Pompeu Fabra)
Abstract de l'article: "Es tracta d'un article que pretén recollir la recepció als escenaris catalans del teatre de George B. Shaw de 1939 fins a la fi del franquisme l'any 1975. S'hi fa atenció tant a les representacions de peces traduïdes al català com al castellà perquè així ho exigeix el plantejament de l'article, ja que un enfocament cenyit només a les traduccions catalanes o castellanes afectaria, distorsionant-la, la veritat del conjunt de la recepció durant el llarg període franquista".
2013
Anuari TRILCAT, Núm. 3 (2013), p. 3-38 (Estudis)
2 documentos
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
El teatre de bulevard en les vetllades selectes (1922-1924) de l'empresari Josep Canals
/
Gibert, Miquel Maria (Universitat Pompeu Fabra)
Sobre les Vetllades Selectes de teatre català i estranger, unes sessions ideades per l'empresari teatral Josep Canals que portaren a la cartellera barcelonina una combinació de "la naixent comèdia burgesa catalana amb els textos que pretenia que li servissin de model i amb algunes de les dramatúrgies més arriscades de l'època, sense arribar, no obstant això, a les manifestacions del teatre avantguardista"; més concretament, l'autor es centra en el teatre de bulevard traduït expressament per a aquestes Vetllades, resseguint amb detall la recepció crítica que tingueren les obres en els diaris de l'època.
Miscel·lània Joaquim Molas, 5, Barcelona : Abadia de Montserrat, 2010 (p. 165-180)
|
|
9.
|
|
10.
|
|