Data: |
1985 |
Resum: |
Un model dialèctic aplicat tant a l'estètica de la producció com a la de la recepció és indispensable en la teoria teatral. L'anàlisi dramatúrgica (de l'escenificador) del text o (de l'espectador) de l'escenificació ja realitzada consisteix en trobar al mateix temps el sistema produït per una concepció dramàtica i en construir un sistema d'oposicions a partir d'allò que rep el lector o l'espectador contemporani. L'anàlisi de la dramatúrgia acaba sent la intermediària i l'articulació entre producció i recepció. A l'interior de la dramatúrgia, tres nocions essencials organitzen la mediació d'una instància a l'altra: la concretització, la ficcionalització, la textualització de la ideologia/ideologització del text. Patrice Pavis se centra en la concretització i analitza qüestions fonamentals respecte a la descripció i a la interpretació dels missatges teatrals, recollint i ampliant multitud de conceptes elaborats pels grans teòrics de la matèria. |
Contingut: |
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Teoria del drama ;
Teoria de la literatura ;
Teatre ;
Escoles crítiques ;
Formalisme ;
Estètica de la recepció ;
Pragmàtica ;
Dramatúrgia ;
Escenificació |
Publicat a: |
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 26 (1985, Gener), p. 7-63, ISSN 2385-362X |