Data: |
2011 |
Resum: |
De la sinopsi que encapçala l'article: "Aquest article consta de tres parts. En la introducció exposem la conveniència d'analitzar la transmissió, que inclou la interrupció i la revernacularització, com un procés imprescindible per a conèixermillor la realitat sociolingüística d'una llengua. Aquesta anàlisi es basa en els fonaments teòrics de la psicologia social, la sociologia i la sociolingüística. En segon lloc, fem un. |
Resum: |
breu repàs de l'estat de la qüestió dels estudis realitzats fins ara en català, tant des de l'òptica quantitativa com qualitativa. Finalment, en les conclusions comentem una sèrie de suggeriments i propostes que van des de la necessitat de comptar amb un marc teoricometodològic. |
Resum: |
propi, de disposar d'una terminologia específica, de la importància de comptar amb aquest tipus d'anàlisi, que conjumine l'aspecte quantitatiu i qualitatiu, i de la possibilitat de reorientar la planificació també cap a la recuperació de la llengua en l'àmbit familiar". |
Nota: |
Referències bibliogràfiques (p. 102) |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Sociolingüística ;
Actituds lingüístiques ;
Català ;
1980-2011 ;
Països Catalans ;
1980X ;
1990X ;
2000X ;
2010X |
Publicat a: |
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 21 (2011), p. 95-103 (Secció monogràfica) , ISSN 2013-9136 |