Els determinants del coneixement lingüístic de la població immigrada: Una aproximació economètrica aplicada al cas del català / Antonio Di Paolo ; Laura Estors Sastre
Di Paolo, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona)
Estors Sastre, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2010
Resum: De la sinopsi de l'article: "En aquest article s'analitza el procés d'aprenentatge lingüístic dels nouvinguts, fent servir un model economètric que permet considerar en el terreny empíric l'efecte dels tres elements clau per a l'aprenentatge lingüístic, segons una perspectiva econòmica: l'exposició a la llengua, la intensitat de l'exposició i l'eficiència en l'aprenentatge lingüístic. Els resultats confirmen les indicacions teòriques, posant també en rellevància el rol del nivell d'instrucció en explicar les diferències en les trajectòries d'aprenentatge de la llengua catalana". L'estudi explota les microdades de l''Enquesta de condicions de vida i hàbits de la població del 2006' a Catalunya.
Nota: Referències bibliogràfiques (p. 79)
Document: Estudi
Matèria: Economia ; Emigració i immigració ; Segona llengua ; Català ; 2010 ; 2000X
Chiswick, Barry ; Miller, Paul
Publicat a: Llengua i Ús, Núm. 47 (Primer quadrimestre 2010), p. 68-79 (Recerca) , ISSN 2013-052X




El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2011-11-29, darrera modificació el 2023-06-18



   Favorit i Compartir