Data: |
2006 |
Resum: |
L'autora estudia els grups catalans de dramatúrgia no textual que formen una llarga nòmina que inclou trajectòries diverses i estètiques singulars. L'autora analitza les formacions i les trajectòries d'aquests grups, així com les seves propostes escèniques, confrontant-los amb antecedents i referents europeus. També analitza què n'ha dit la crítica, que sovint ha associat aquestes formacions teatrals a un context antifranquista i de transició massa concret. |
Nota: |
Inclou una nota bibliogràfica (p. 121-122) |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Companyies teatrals ;
Teatre català ;
Pantomima i mim ;
Teatre experimental ;
Teatre polític ;
Franquisme ;
Transició democràtica espanyola
Gual, Adrià
;
Rivas Cherif, Cipriano de
;
Xirgu, Margarida
;
Vidal, Albert
;
Bou, Pep
;
Santos, Carles
;
Bernat, Roger
;
Antúnez, Marcel·lí
;
Artaud, Antonin
;
Belbel, Sergi
;
Benet i Jornet, Josep M.
;
Bonnín, Hermann
;
Mir, Paco
;
Gràcia, Joan
;
Sans, Carles
;
Faneca, Joan
;
Segalés, Joan
;
Atanasiu, Christian
;
Beltran, Gemma
;
Plana, Pepa
;
Els Joglars : companyia
;
Comediants : companyia
;
La Claca : companyia
;
Sèmola Teatre : companyia
;
Tricicle : companyia
;
La Fura dels Baus : companyia
;
Vol-Ras : companyia
;
Zotal Teatre : companyia
;
La Cubana : companyia
;
Companyia Pep Bou : companyia
;
Teatre de Guerrilla : companyia
;
Institut del Teatre
|
Publicat a: |
L'escena del futur. Memòria de les arts escèniques als Països Catalans (1975-2005), Vilanova i la Geltrú : El cep i la nansa, 2006 (p. 103-122) |