Sobre la riquesa lèxica de Verdaguer: una primera prospecció quantitativa / Jordi Ginebra
Ginebra, Jordi (Universitat Rovira i Virgili)
Col·loqui sobre Verdaguer (6è : 2005 : Vic, Folgueroles i Barcelona)

Date: 2006
Abstract: Del resum del final de la revista: "El treball que es presenta en la comunicació és el resultat d'una primera prospecció quantitativa de l'aportació de Verdaguer al lèxic escrit del català contemporani. A partir d'una mostra de les unitats lèxiques recollides al subcorpus literari del Coprus Textual Informatitzat de la Llengua Catalana de l'Instiut d'Estudis Catalans, s'ha fet un examen conduent a comprovar quantes i quines d'aquestes unitats estan documentades per primera vegada en una obra de Verdaguer. Per conferir valor comparatiu a l'estudi, també s'ha examinat quantes i quines de les unitats de la mostra estan documentades per primera vegada en altres obres literàries de l'època de Verdaguer".
Contents: Inclou un apèndix amb quatre taules. La primera són paraules que el subcorpus literari del CTILC documenta per primera vegada en les obres de 6000-7000 ocurrències que han servit per a l'estudi; la segona, la tercera i la quarta, són taules en les quals són paraules que el subcorpus literari del CTLIC documenta per primera vegada en les obres de 20000-30000 ocurrències que han servit per a l'estudi.
Note: Inclou bibliografia, pàg. 321
Note: Comunicació llegida en el marc del 6è Col·loqui Verdaguer, que tingué lloc entre els dies 10 i 12 de desembre de 2005 a Barcelona (Institut d'Estudis Catalans), Vic (Universitat) i Folgueroles (Ajuntament)
Document: Estudi
Subject: Català ; Lèxic ; Escriptors catalans
Verdaguer, Jacint
Published in: Anuari Verdaguer, Núm. 14 ( 2006), p. 311-324 (Comunicacions) , ISSN 2385-4952




The record appears in these collections:
Document type > Studies

 Record created 2010-07-09, last modified 2023-06-24



   Favorit i Compartir

The server encountered an error while dealing with your request.

The system administrators have been alerted.

In case of doubt, please contact p.traces@uab.cat.