Autobiografia i memorialística catalana contemporància (1889-2000): Aproximació i balanç / Llorenç Soldevila i Balart (Universitat de Vic)
Soldevila, Llorenç
Simposi de Literatura Autobiogràfica (1r : 1999 : Alacant)

Date: 2001
Abstract: Llorenç Soldevila fa balanç de la literatura memorialística catalana, entesa àmpliament pel que fa als gèneres (des de la prosa a la novel·la, passant per la poesia o l'epistolari). N'analitza, primer, els antecedents des de finals del segle XIX i, en l'etapa de producció més normalitzada, a partir dels anys seixanta del segle XX, acota l'estudi per dècades. Les conclusions de Soldevila passen per l'atenció a la multiplicitat de gèneres i al notable impuls de l'edició de llibres de caràcter autobiogràfic, sobretot al Principat (però amb un pes creixent en diversos catàlegs d'editorials d'arreu dels Països Catalans). Constata, també, l'alça de l'interès per les experiències meorialístiques del franquisme i conclou, per tot plegat, que, en aquest camp, "som a prop de la normalitat".
Note: Inclou una bibliografia de textos teòrics en català sobre memorialística (p. 219)
Document: Estudi
Subject: 1889-2000 ; Autobiografia ; Prosa catalana ; Assaig ; Dietari ; Novel·la catalana ; Poesia catalana ; Epistolari ; Entrevista ; Record ; Edicions ; Recepció de la literatura ; Empreses editores ; Públic ; 1880X ; 1890X ; 1900C
Published in: Literatura autobiogràfica: Història, memòria i construcció del subjecte, Paiporta : Denes, 2001 (p. 203-219)

The record appears in these collections:
Document type > Studies

 Record created 2009-11-30, last modified 2023-09-23



   Favorit i Compartir

The server encountered an error while dealing with your request.

The system administrators have been alerted.

In case of doubt, please contact p.traces@uab.cat.