La funció educativa dels contes populars. (Apunts per a una interpretació pedagògica de les rondalles) / Gabriel Janer Manila
Janer Manila, Gabriel

Data: 1980
Resum: Gabriel Janer Manila comença plantejant-se el paper de la cultura popular en l'estructuració de la intel·ligència i la personalitat de l'individu. Amb el benentès que l'entorn social de l'infant és determinant per a la construcció d'una imatgeria pròpia, l'autor hi afegeix, encara, la importància del "destí històric del seu poble". Hi ha, així, prou raons estètiques, intel·lectuals i nacionals per a la recuperació del patrimoni cultural popular. Però la caracterització del conte popular és una tasca difícil: per començar, hi ha qui l'analitza com un mite i qui l'en separa. Janer es serveix de les idees dels principals teòrics per a concloure que l'essencial en el conte és l'educació de l'afectivitat en els nens mitjançant la demostració d'uns camins "que porten cap a la vida dels homes, les vies que condueixen vers la cultura".
Document: Estudi
Matèria: Conte ; Literatura popular ; Educació ; Adquisició i aprenentatge
Publicat a: Randa. Barcelona, núm. 10 (1980), p. 169-175 (Monogràfic: Homenatge a Francesc de B. Moll, 2) , ISSN 0210-5993

El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2009-11-30, darrera modificació el 2023-09-23



   Favorit i Compartir