Date: |
2001 |
Abstract: |
Aquest treball mostra que les "activitats" no formen una classe natural amb "accions" ni "estats", cosa que depèn d'una manera diferent de conceptualitzar una situació donada. Segons el tipus de discurs l'organització formal del text reflectirà la perspectiva del parlant: una narració, una exposició d'activitats, una exposició d'estats o una descripció. Atès que les activitats determinen una manera d'organitzar l'estructura del discurs, no se les pot incloure en cap de les altres dues classes. Amb la comparació de casos anglesos i catalans es fa evident la necessitat d'un estudi conjunt del fenomen. |
Note: |
Inclou un llistat de referències bibliogràfiques (p. 131-133) |
Document: |
Estudi |
Subject: |
Lingüística comparada ;
Pragmàtica ;
Estilística ;
Discurs-text ;
Català ;
Anglès |
Published in: |
Caplletra. València, núm. 30 (2001, Primavera), p. 111-133 (Monogràfic: Anàlisi contrastiva) , ISSN 2386-7159 |