L'Estudi del teatre català medieval / Pep Vila
Vila, Pep

Data: 1998
Resum: Pep Vila ressegueix els estudis recents que cobreixen en part el buit d'una història seriosa sobre l'evolució de la dramatúrgia medieval (especialment els de mossèn Josep Gudiol) i explica l'orientació dels seus propis estudis en dues línies convergents: la recerca de documents d'arxiu del teatre català i la recerca de nous textos. En aquest article reprodueix el fragment d'una obra nadalenca escrita entre 1570 i 1579 i conservada al manuscrit 3966 de la Biblioteca de Catalunya, i dóna a conèixer dues passions medievals desconegudes i altres resultats de les seves recerques documentals.
Nota: Un resum d'aquest text fou llegit al IV Festival de Teatre i Música Medieval, celebrat a Elx el dia 30 d'octubre de 1996, a la taula rodona "Estudiar el teatre medieval, estudiar l'actor", dins el seminari "De l'actor medieval als nostres dies"
Document: Estudi
Matèria: Teatre català ; Teatre religiós ; Teatre nadalenc ; Passió ; Edat mitjana
Publicat a: Revista de Catalunya. Barcelona, Nova etapa, Núm. 126 (1998, Febrer), p. 142-163 (Revista dels llibres) , ISSN 0213-5876

El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2009-11-30, darrera modificació el 2023-09-08



   Favorit i Compartir

El sistema ha trobat un error mentre gestionava la vostra petició.

Els administradors del sistema han estat avisats.

En cas de dubte, poseu-vos en contacte amb p.traces@uab.cat