Una era sense consciència literària
Els Marges

Date: 2022
Abstract: A propòsit dels models d'avaluació de l'ensenyament de la literatura recollits en el decret en tràmit d'ordenació del nou Batxillerat. Un fragment: "Es tracta, avui, de convertir el text literari, tant la seva escriptura com la seva lectura, en simple vehicle de qüestions alienes, secundàries o àdhuc supèrflues a la seva constitució, de les quals ja no es percep la transformació que pateixen en el pas a un àmbit amb lleis pròpies. La narració, el muntatge escènic, el poema, són entesos i cultivats com un mer instrument doctrinal, la qual cosa els fa perdre valor perquè esdevenen pràcticament intercanviables amb la notícia, el discurs o el tuit".
Document: Editorial-text
Subject: Ensenyament ; Literatura ; Literatura catalana ; Instituts ; 2022 ; 2020X
Departament d'Educació. Generalitat de Catalunya ; Generalitat de Catalunya
Published in: Els Marges, Núm. 128 (Tardor 2022), p. 6-9 (Editorial) , ISSN 0210-0452

DOI: 10.34810/ElsMargesv128ntardor2022id418036
DOI: 10.34810/ElsMargesv128nt2022id418036



Adreça alternativa

 Record created 2022-12-07, last modified 2024-03-06



   Favorit i Compartir