Una lectura de les "Regles introductòries a la pràctica de l'Art demostrativa" de Ramon Llull / Simone Sari
Sari, Simone (Centre de Documentació Ramon Llull. Universitat de Barcelona)
Data: |
2022 |
Resum: |
Del resum: "Una part no menyspreable de les poesies de Ramon Llull va ser escrita per a afavorir la memorització dels fonaments conceptuals i operatius de l'Art. L'Art és una eina intel·lectual complexa i el seu creador era partidari de l'obscuritat didàctica. L'esforç que demana a l'usuari, d'altra banda, és indissociable de la pràctica de la primera intenció, que és conèixer i estimar Déu. És per això que les poesies creades per a aprendre l'Art i practicar-la poden semblar, a primera vista, un bon exemple de 'trobar clus'. La lectura que es proposa en aquest article intenta fer més lleu l'accés a les 'Regles' pensades per facilitar la pràctica de l''Art demostrativa', el manual d'ús central de l'Art lul·liana primerenca. Són dues obres estretament lligades que revelen l'interès lul·lià per la difusió del seu pensament científic en l'àmbit vernacle". |
Contingut: |
Inclou en annex l'edició de "Regles introductòries a la pràctica de l'Art demostrativa"
|
Nota: |
Referències bibliogràfiques (p. 249-251) |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Poesia catalana ;
Ciència ;
Filosofia
Llull, Ramon
|
Publicat a: |
Caplletra, Núm. 72 (Primavera 2022), p. 229-254 (Monogràfic: "Formes didàctiques i usos retòrics en la difusió del pensament de Ramon Llull") , ISSN 2386-7159 |
DOI: 10.7203/caplletra.72.22968
El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document >
Estudis
Registre creat el 2022-03-26, darrera modificació el 2023-06-21