visitante ::
identificación
|
|||||||||||||||
Buscar | Ayuda | Departament de Filologia Catalana UAB | Sobre Traces | Català English Español |
Página principal > Traces. Catálogo > Apologia de la por: el rei Lear de Calixto Bieito / |
Fecha: | 2018 |
Resumen: | Del resum de l'article: "Les tres posades en escena en què Calixto Bieito ha tractat el personatge del rei Lear han evidenciat la perplexitat de la por, que es manifesta amb una reacció violenta contra la pèrdua de la pròpia autoritat i, per tant, contra l'aniquilació de la pròpia identitat. I, en consonància amb un discurs post-dramàtic que codifica la simulació performativa a partir d'allò real, en les seves propostes escèniques el director ha reflectit una lectura en clau postmoderna de la crisi identitària que protagonitzen Lear i el seu règim. Aquest article ofereix una anàlisi transversal dels muntatges d''El rei Lear' (Teatre Romea, 2004), 'Forests' (Barcelona Internacional Teatre, 2012) i 'Lear' (Opéra National de Paris, 2016) a partir d'un seguit de consideracions del món del pensament que troben en l'abjecció la solució per a la supervivència de l'individu, així com la legitimació de la violència envers l'altre". |
Nota: | Inclou bibliografia (p. 164-165) |
Documento: | Estudi |
Materia: |
Postmodernitat ;
Directors de teatre ;
Traducció al català ;
Teatre anglès ;
Alteritat=Motiu literari ;
Violència=Motiu literari ;
Motiu literari ;
Teatres ;
Empreses teatrals Bieito, Calixto ; Shakespeare, William ; Bieito, Calixto (Dir.) ; Sellent, Joan (Trad.) ; Rosich, Marc (Adap.) ; Ringst, Rebecca (Esc.) ; Maika Makovski (Mús.) ; Romea : teatre ; Teatre Municipal de Girona : teatre |
Obras: |
Shakespeare, William.
El rei Lear . Direcció: Calixto Bieito. Traducció: Joan Sellent. Barcelona, Teatre Romea. 2004 Shakespeare, William. Forests . (Basat en l'obra de William Shakespeare). Direcció: Calixto Bieito. Escenografia: Rebecca Ringst. Adaptació o dramatúrgia: Marc Rosich i Calixto Bieito. Girona, Teatre Municipal. 2012 |
Publicado en: | Estudis Escènics, Núm. 43 (2018), p. 154-165 (Anàlisi) , ISSN 2385-362X |