1.
|
|
Coses que haurien de passar el 2021
/
Gomila, Andreu
Es fa balanç dels esdeveniments teatrals més destacats del 2020 i es parla de què s'hauria de fer per millorar la situació de l'escena catalana aquest 2021. Es posa especial èmfasi a l'esquifidesa dels recursos públics adreçats a la cultura i a la necessitat de cooperació entre els territoris de parla catalana, fonamental per a la supervivència del nostre teatre.
2021
El Temps, Núm. 1909 (12 gener 2021), p. 58-59 (Mirador. Teatre)
|
|
2.
|
|
3.
|
|
La localització espacial de l'activitat teatral. Una anàlisi a partir del cas de Barcelona
/
Paül i Agustí, Daniel
Del resum de l'article: "Les activitats culturals -i els teatres no en són una excepció- interactuen amb els espais urbans on s'implanten. Ara bé, malgrat aquest potencial, pocs estudis han analitzat les interaccions entre teatres i espai urbà. [...]
2019
Estudis Escènics, Núm. 44 (2019), p. 133-148 (Monogràfic: "Teatre i Ciutat. Escenografies preexistents")
Conté diverses figures i taules que mostren la distribució dels teatres i de les companyies teatrals residents a Barcelona així com la localització de les activitats econòmiques relacionades amb el món teatral i la classificació de les activitats econòmiques d'aquest tipus segons la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques del 2018
|
|
4.
|
|
Els teatres de la ciutat de Barcelona i l'art comunitari: una aproximació
/
Gàzquez, Ricard
Del resum de l'article: "Al llarg de la darrera dècada, les polítiques culturals i teatrals han tendit a integrar el concepte de la 'cultura com a recurs' (Yúdice, 2003) amb l'objectiu de transcendir-lo des d'una perspectiva de sostenibilitat de les pràctiques escèniques en si (com a activitat artística deficitària). [...]
2019
Estudis Escènics, Núm. 44 (2019), p. 59-76 (Monogràfic: "Teatre i Ciutat. Escenografies preexistents")
|
|
5.
|
|
Desgarros urbanos como potenciales teatrales preexistentes: el Proyecto Arnau
/
Cristoforidi, Kyriaki
Del resum de l'article: "En este artículo partiremos del axioma de que, como lugar de confluencia de fuerzas contrarias, la ciudad brinda las condiciones para que se manifiesten diversos desgarros como circunstancias urbanas y como elementos de estructuración y de desestructuración, tanto en el potencial humano como en el espacio geográfico y material. [...]
2019
Estudis Escènics, Núm. 44 (2019), p. 46-58 (Monogràfic: "Teatre i Ciutat. Escenografies preexistents")
|
|
6.
|
|
Teatre i arquitectura a Palma
/
Aloy, Guillem
Del resum de l'article: "L'estudi del lloc del teatre a Palma és una investigació que mostra els espais existents, desapareguts i tancats al llarg de la història de la ciutat. Es tracta d'una catalogació, preliminar i en curs, que recull 98 espais escènics -alguns amb voluntat ostentosa, però la majoria humils. [...]
2019
Estudis Escènics, Núm. 44 (2019), p. 32-45 (Monogràfic: "Teatre i Ciutat. Escenografies preexistents")
|
|
7.
|
|
8.
|
|
Apologia de la por: el rei Lear de Calixto Bieito
/
Mellinas, Héctor
Del resum de l'article: "Les tres posades en escena en què Calixto Bieito ha tractat el personatge del rei Lear han evidenciat la perplexitat de la por, que es manifesta amb una reacció violenta contra la pèrdua de la pròpia autoritat i, per tant, contra l'aniquilació de la pròpia identitat. [...]
2018
Estudis Escènics, Núm. 43 (2018), p. 154-165 (Anàlisi)
|
|
9.
|
|
10.
|
Salvador Sunyer. Repensar el sistema cultural
/
Muñoz, Josep M.
Entrevista a Salvador Sunyer Bover (1957), gestor i productor teatral i director del festival Temporada Alta, de Girona i Salt. Es repassa la seva trajectòria professional i es fa referència a alguns dels seus projectes: la fundació d'Edicions del Pèl (1983), la direcció del Centre Cultural la Mercè de Girona (1987-1991), el muntatge de l'empresa Bitò Produccions (1991), l'assessoria del Teatre Lliure (2001-2007) i la direcció, a partir de 2007, del nou Centre d'Arts Escèniques de Salt/Girona.
2020
L'Avenç, Núm. 471 (Setembre 2020), p. 22-35 (L'opinió. L'entrevista)
|
|