Noucentisme i cinema còmic / Teresa Iribarren
Iribarren, Teresa (Universitat Oberta de Catalunya)
Data: |
2016 |
Resum: |
De la introducció de l'article: "El nostre propòsit és demostrar que, malgrat que Carner propugni l'encaix de 'L'abrandament' en els paràmetres estètics noucentistes, una lectura que ha estat refermada per Alan Yates i per la majoria d'estudis posteriors -llevat de Carme Arnau , que l'etiqueta de costumista-, l'obra del cinèfil Soldevila també s'inscriu en unes coordenades narratives foranes i extraliteràries: la 'nouvelle' és de filiació cinematogràfica. Així, si bé convenim amb Carner que, certament, el patró narratiu de Soldevila 'és ben francès', pensem, tanmateix, que no és perquè s'emmiralli en La Bruyère, sinó perquè imita els codis dels curtmetratges còmics produïts per la casa Pathé, com els que protagonitza Max Linder, una de les primeres estrelles mundials del cinema i el més prestigiós dels artistes còmics francesos, inspirador de la figura de Charlot". |
Nota: |
Inclou bibliografia (p. 239-241) |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Novel·la catalana ;
Noucentisme ;
Literatura ;
Cinema ;
Humor
Soldevila, Carles
(1892-1967) ;
Carner, Josep
(1884-1970) ;
Linder, Max
|
Obres: |
Soldevila, Carles.
L'abrandament . Barcelona : Editorial Catalana, 1917 |
Publicat a: |
Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 29 (2016), p. 221-242 (Literatura i cultura) , ISSN 2199-7276 |
El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document >
Estudis
Registre creat el 2020-03-20, darrera modificació el 2023-06-11