visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Ajuda | Departament de Filologia Catalana UAB | Sobre Traces | Català English Español |
Pàgina inicial > Traces. Catàleg > Llengua i modernitat: comunicació i ús educatiu i social del català. L'experiència d'Escola Valenciana / |
Data: | 2012 |
Resum: | "Escola Valenciana, una entitat cívica formada per vint-i-quatre associacions comarcals, ha creat un sistema educatiu amb el valencià com a llengua vehicular que, més enllà de la llengua, destaca per la qualitat educativa que comporta. Actua a partir de tres conceptes clau: la inseparabilitat de llengua i modernitat; la comunicació com a eina indispensable per a la normalització lingüística, i la necessitat d'innovació en el sistema educatiu. Conscient de la importància de les TIC en la societat actual, Escola Valenciana ha apostat per l'activisme a Internet i a les xarxes socials (a més dels mitjans de comunicació tradicionals), i hi ha difós un discurs obert al plurilingüisme i tolerant amb la diversitat social. Aquesta voluntat de modernització també s'ha fet palesa a les aules, on s'ha aconseguit vincular llengua, qualitat i innovació. L'article explica el naixement i l'evolució d'Escola Valenciana, així com les accions que han permès que aquesta entitat hagi esdevingut un pilar fonamental per a la vida social, educativa i política del País Valencià". |
Nota: | Intervenció llegida a la taula rodona "Els usos interpersonals de la llengua i la creació de contextos facilitadors (I): experiències als territoris de parla catalana", dins les jornades "El català mola? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil", celebrades al Palau Firal i de Congressos de Tarragona els dies 11 i 12 de novembre de 2010 |
Document: | Comentari |
Matèria: |
Política lingüística ;
Associacions i entitats ;
Ensenyament ;
Català ;
Valencià ;
Tecnologies de la informació ;
Sociolingüística ;
País Valencià Federació Escola Valenciana |
Publicat a: | Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 22 (2012), p. 147-151 (Secció monogràfica II. El català 'mola'? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil) , ISSN 2013-9136 |