Data: |
2012 |
Resum: |
"Per aconseguir que una llengua 'moli' i se n'estengui l'ús cal, en primer lloc, establir una estratègia seductora. I per a Tallers per la Llengua, en el context actual del català, aquesta estratègia implica necessàriament recórrer a elements com el prestigi i la dignitat de la llengua: cal trencar prejudicis lingüístics (com el fet que el català és una llengua minoritària) i desenvolupar la llengua amb seguretat i respecte. L'article fa una explicació detallada de les diferents sessions que ofereix Tallers per la Llengua per intentar millorar les actituds i els hàbits lingüístics d'alguns perfils de població. Un d'aquests tallers és el TEL (Taller d'educació per la llengua): adreçat als estudiants d'ESO i batxillerat. Està orientat a desfer prejudicis i promoure el respecte per la diversitat lingüística. També s'exposa el TELP (Taller d'espai lingüístic personal), que, destinat a persones amb una certa sensibilitat lingüística, pretén modificar conductes i treballar l'assertivitat lingüística. Finalment, l'article presenta la iniciativa «Estén el català al teu barri», un joc premiat pel Servei de Política Lingüística de l'Ajuntament de Tarragona". |
Nota: |
Inclou bibliografia de referència (p. 145) |
Nota: |
Intervenció llegida a la taula rodona "Els usos interpersonals de la llengua i la creació de contextos facilitadors (I): experiències als territoris de parla catalana", dins les jornades "El català mola? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil", celebrades al Palau Firal i de Congressos de Tarragona els dies 11 i 12 de novembre de 2010 |
Document: |
Comentari |
Matèria: |
Actituds lingüístiques ;
Política lingüística ;
Joves ;
Català ;
Ensenyament ;
Oci ;
Sociolingüística
Tallers per la Llengua
|
Publicat a: |
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 22 (2012), p. 137-145 (Secció monogràfica II. El català 'mola'? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil) , ISSN 2013-9136 |