1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
Un santoral laic de referència. Les sèries d'entrevistes a figures culturals en el tardofranquisme
/
Claret Miranda, Jaume (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Subirana, Jaume (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Col·loqui d'Estudis Catalans a Nord-Amèrica (16è : 2017 : Bloomington)
Del resum de l'article: "Amb aquest article hem volgut fer una primera aportació sobretot documental (enllà d'intuïcions i formulacions genèriques) al que van ser i als noms que van aplegar les sèries d'entrevistes del tardofranquisme, i plantejar el seu vincle amb la memòria anterior i immediatament posterior a la República i a la Guerra Civil en uns anys en què la disminució de la pressió de la censura i les prohibicions governatives per primera vegada permetien un cert marge de maniobra, i també l'aparició de noms i figures nous, joves, que se sumaven així al que podríem veure com un santoral laic de referència per a les generacions nascudes sota el franquisme però deleroses de superar-lo. [...]
2018
Catalan Review, Núm. 32 (2018), p. 23-43 (Selected Proceedings)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
Taula Rodona 2: Cohesió social i llengües
/
Cabré i Pla, Anna ;
Vila i Moreno, F. Xavier ;
Cassany, Daniel ;
Lorenzo Galés, Neus ;
Teixidó i Planas, Martí ;
Casas, Mariona ;
Gisbert, Mercè (Presentació de l'acte) ;
Secció de Filosofia i Ciències Socials. Institut d'Estudis Catalans ;
Institut d'Estudis Catalans ;
Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana. Institut d'Estudis Catalans ;
Association Héloïse ;
Fundació Marta Mata Garriga ;
Fundació Ferrer i Guàrdia ;
Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ;
Rosa Sensat ;
Col·loqui Internacional Héloïse 'Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui' (2019 : Barcelona)
En aquesta mesa de comunicacions, s'explora la funció de les llengües en l'ensenyament català en la cohesió social dels alumnes, sobretot en entorns amb un gran focus d'immigrats, principalment a partir del català. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2019
|
|
6.
|
|
Taula Rodona 1: Ser docent en una societat democràtica en crisi
/
Ruiz, Ferran ;
Besalú, Xavier ;
Martí, Francina (Presentació de l'acte) ;
Secció de Filosofia i Ciències Socials. Institut d'Estudis Catalans ;
Institut d'Estudis Catalans ;
Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana. Institut d'Estudis Catalans ;
Association Héloïse ;
Fundació Marta Mata Garriga ;
Fundació Ferrer i Guàrdia ;
Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ;
Rosa Sensat ;
Col·loqui Internacional Héloïse 'Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui' (2019 : Barcelona)
En aquesta mesa de comunicacions, diversos docents, tant d'institut com universitaris, exposen els reptes de l'educació en una democràcia en crisi. En concret, el professor Xavier Besalú, en la seva intervenció, denuncia, entre altres qüestions, que, per assolir la competència digital, cal aprendre a dominar la competència lingüística, fonamental per a la comprensió oral. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2019
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|