69.
|
|
70.
|
Jordi Castellanos i la construcció de la història de la literatura catalana
/
Gassol i Bellet, Olívia (Universitat Oberta de Catalunya)
Resum: "Encara que l'anomenada escola històrica de Barcelona, establerta per Milà i Fontanals al segle XIX, havia renovat els estudis d'història literària medieval amb models documentalistes, filològics i historiogràfics incorporats de les tradicions acadèmiques europees des de la Universitat de Barcelona i, a partir de 1904, des dels Estudis Universitaris Catalans, la història de la literatura contemporània no va començar a institucionalitzar-se, amb moltes dificultats, fins als anys cinquanta i seixanta del segle XX de la mà de figures com Jordi Rubió i Balaguer i Joaquim Molas, que van formar diverses generacions d'historiadors de la literatura. [...]
2023
Els Marges, Núm. 130 (Primavera 2023), p. 14-32 (Estudis)
|
|
71.
|
|
72.
|
|
73.
|
|
74.
|
|
75.
|
|
76.
|
|
77.
|
|
Aspectes dels diminutius valencians com a estratègia pragmàtica
/
Magraner Mifsud, Àngela ;
Martín Miñana, Pau (Universitat de València)
Resum: "Aquest treball té com a objectiu conéixer el tipus de diminutius que existeixen en el valencià i descobrir-ne el funcionament. A través de la confecció d'un corpus propi (CoValC), que conté converses en català col·loquial de diversos valencianoparlants, s'ha comprovat, d'una banda, quines són les formes de diminutiu i, d'una altra, si tenen un funcionament majoritàriament semàntic o pragmàtic. [...]
2021
Teixir xarxa, fer camí. Aportacions recents al futur de la catalanística, Lleida : Punctum, 2021 (p. 61-76)
|
|
78.
|
|