1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
Recepción del teatro de Krystian Lupa en la escena catalana y española (2002-2016)
/
Alcázar, Ivan (Universitat Politècnica de Catalunya. Observatori d'Espais Escènics) ;
Freixa Terradas, Pau (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej. Universitat de Barcelona) ;
Garcia Sala, Ivan (Universitat de Barcelona)
Del resum de l'article: "En los últimos quince años Krystian Lupa se ha convertido en un director de referencia para el teatro español y, muy especialmente, para el catalán. El presente artículo analiza el impacto y recepción de sus propuestas escénicas en Cataluña y en el resto de España a través del análisis de las opiniones de la crítica especializada, aparecidas en publicaciones periódicas, y otros materiales (programas de mano, dossiers de espectáculo, emisiones televisivas)". [...]
2017
Anuari TRILCAT, Núm. 7 (2017), p. 3-22 (Estudis)
2 documents
|
|
4.
|
|
Els escenaris de Polònia a Catalunya
/
Ciurans, Enric
L'autor ressegueix les empremtes principals que ha deixat la presència del teatre polonès a Catalunya. Es parla, sobretot, de la formació teatral que va rebre el director i escenògraf Fabià Puigserver durant els anys que va viure a Polònia, on es va refugiar de la repressió franquista; de la forta influència dels grans mims polonesos, que es van instal·lar a Catalunya, en la formació gestual dels actors catalans; de la presència dels dramaturgs polonesos a la cartellera barcelonina; i de les mostres d'espectacles de les companyies poloneses als escenaris catalans dins el marc del Festival Internacional de Teatre de Sitges en les edicions del 1979 i 1985.
2009
Assaig de Teatre. Revista de l'Associació d'Investigació i Experimentació Teatral, Núm. 70 (2009), p. 11-27 (Monogràfic I: El teatre polonès del segle XXI)
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
Revisió de la pedagogia en la formació d'escenògrafs al segle XXI
/
Solanilla i Roselló, Anna ;
Congrés de la IFTR/FIRT (2013 : Barcelona)
De l'abstract de l'article: "El títol d'aquest treball encapçala una reflexió analítica i comparativa sobre quina hauria de ser la formació de l'escenògraf avui. Revisa el model pedagògic que actualment s'està desenvolupant a l'Escola Superior d'Art Dramàtic (ESAD) de l'Institut del Teatre de Barcelona i d'altres centres formatius d'escenografia a partir de contraposar el concepte escenogràfic tradicional, de comprensió constructiva i interpretativa, a un d'estètica performativa i postmodern. [...]
2015
Estudis Escènics, Núm. 41-42 (2015), p. 167-176 (Articles. Monogràfic: Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|