Fecha: |
2000 |
Resumen: |
Jaume Manresa Quetglas defensa la total modernitat de la poesia de Rosselló-Pòrcel, que, segons ell, ve donada de la contradicció i d'un perfecte exercici formal, sempre basant-se en el recull 'Imitació del foc'. Rosselló hauria reprès la teoria d'Heràclit sobre la unitat creada a partir de la lluita de contraris, simbolitzada amb el foc, des d'un punt de vista crític i modern, com també hauria fet amb altres tradicions. S'analitza el poema "El captiu", que permet comentar el símbol de l'àngel en la seva poesia i les tradicions de què segurament se serví per configurar-lo. Seguidament es descriu l'estructura literària d''Imitació del foc' i es comenta cada part: destaca el diàleg entre tradició i avantguarda de 'Fira encesa', la influència de Jorge Guillén a "Rosa secreta" i la refleció sobre el fet poètic i la mort de "Arbre en flames". |
Nota: |
Inclou una bibliografia (p.116-117) |
Nota: |
Text presentat al Col·loqui "Bartomeu Rosselló-Pòrcel / Blai Bonet" celebrat els dies 26, 27 i 28 de novembre de 1998 al Centre de Cultura de Palma de la Caixa de Balears. |
Documento: |
Estudi |
Materia: |
Poesia catalana ;
Foc=Motiu literari ;
Àngel=Motiu literari ;
Poesia=Motiu literari ;
Motiu literari ;
Estructura literària ;
Postsimbolisme ;
Influència literària ;
Avantguardes ;
Metàfora
Rosselló-Pòrcel, Bartomeu
;
Heràclit
;
Guillén, Jorge
;
Generació del 27
|
Obras: |
Rosselló-Pòrcel, Bartomeu.
Imitació del foc . 1938 |
Publicado en: |
Bartomeu Rosselló-Pòrcel i Blai Bonet, Barcelona : Abadia de Montserrat, 2000 (p. 87-117) |