La subversió lingüística com a alternativa identitària en la narrativa postfranquista / Margalida Pons
Pons, Margalida (Universitat de les Illes Balears)

Date: 2007
Abstract: L'autora estudia la llengua literària de la narrativa catalana dels anys setanta i vuitanta, en què hi ha molts fragments en altres llengües, alhora que aquestes obres narratives creen un codi propi que es desvincula de la norma. L'autora explora, sobretot,la seva capacitat de generar un contradiscurs en el context social i polític del postfranquisme i del sistema de valors que va regir la recuperació de la cultura catalana. Per fer-ho examinaré alguns textos de Patrick Gifreu, Quim Monzó i Biel Mesquida, entre d'altres.
Note: Bibliografia (ps. 124-125)
Document: Estudi
Subject: Literatura catalana ; Transició democràtica espanyola ; Llengua literària ; Normativa de la llengua ; Sociolingüística ; Conflicte lingüístic ; Cultura catalana ; Països Catalans
Guifreu, Patrick ; Mesquida, Biel ; Monzó, Quim (1952-) ; Congrés de Cultura Catalana (1975-1978) ; Encontre d'Escriptors dels Països Catalans (1r : 1976 : Gandia)
Published in: Journal of Catalan Studies, Núm. 10 (2007), p. 104-125, ISSN 1139-0271




The record appears in these collections:
News > Biel Mesquida
Document type > Studies

 Record created 2013-03-07, last modified 2023-06-18



   Favorit i Compartir

The server encountered an error while dealing with your request.

The system administrators have been alerted.

In case of doubt, please contact p.traces@uab.cat.