Resumen: |
L'estudi se centra en el concepte de llengua nacional. Aracil traça un recorregut històric per mostrar com es van associar dues nocions que en principi podrien semblar totalment deslligades. Llengua i nació es van unir per formar el terme 'llengua nacional'. Seguidament s'estudien les causes externes, és a dir, política, societat, economia. . . que han influït al llarg de la història en la supremacia d'una llengua nacional exigida i imposada per l'Estat. També s'analitza el discurs que va justificar, en el seu moment, la promoció expansiva de la llengua nacional com a vehicle de la comunicaió pública i de la cultura general moderna. A més, la promoció d'una llengua nacional va indissolublement unida a la promoció de literatura nacional. Aracil creu que un altre camp que influeix en la implantació d'una llengua com a nacional és l'educació. L'autor de l'estudi posa en relació llengua nacional amb el concepte Estat-nació i creu que amb aquesta identificaicó s'impedeix reconèixer l'existència d'altres llengües minoritzades. És del parer que l'Estat centralitzador té tendència a centrifugar les altres llengües de l'estat. |