Jugant a definir la ciència: un diccionari de mots de ciència fet per i per a nens i nenes / Rosa Estopà Bagot
Estopà Bagot, Rosa

Fecha: 2011
Resumen: De la sinopsi que encapçala l'article: "El coneixement de la ciència es representa i es transfereix per mitjà de paraules que tenen un significat especialitzat, precís i concís. I tot i que és l'especialista en una matèria el que coneix i utilitza adequadament les paraules que vehiculen el coneixement del seu àmbit, el procés d'expertesa és progressiu i lent. De manera que les bases del coneixement especialitzat es comencen a adquirir en els primers anys de vida d'una persona. En aquest article presentem una aplicació lexicogràfica innovadora que estem desenvolupant en el marc del projecte Jugant a definir la ciència. Avalats pels estudis que sostenen que construïm el coneixement científic a partir de les categoritzacions de la realitat més pròxima, uns dels objectius d'aquest projecte és convertir els nens i les nenes de primer cicle de primària en petits lexicògrafs i elaborar un diccionari de cent mots de la ciència fet per i per a nens i nenes de sis i set anys".
Nota: Referències bibliogràfiques (p. 33)
Documento: Informació
Materia: Diccionari ; Terminologia ; Ciència ; Escoles ; Català
Obras: Primer diccionari escolar . Barcelona : Eumo, 1988
DIDAC. Diccionari de català . Barcelona : Enciclopèdia Catalana, 1995
Publicado en: Terminàlia, Núm. 4 (desembre 2011), p. 25-33 (Articles) , ISSN 2013-6706




El registro aparece en las colecciones:
Tipo de documento > Informaciones

 Registro creado el 2012-03-14, última modificación el 2023-06-18



   Favorit i Compartir