Date: |
2011 |
Abstract: |
De la sinopsi que encapçala l'article: "El coneixement de la ciència es representa i es transfereix per mitjà de paraules que tenen un significat especialitzat, precís i concís. I tot i que és l'especialista en una matèria el que coneix i utilitza adequadament les paraules que vehiculen el coneixement del seu àmbit, el procés d'expertesa és progressiu i lent. De manera que les bases del coneixement especialitzat es comencen a adquirir en els primers anys de vida d'una persona. En aquest article presentem una aplicació lexicogràfica innovadora que estem desenvolupant en el marc del projecte Jugant a definir la ciència. Avalats pels estudis que sostenen que construïm el coneixement científic a partir de les categoritzacions de la realitat més pròxima, uns dels objectius d'aquest projecte és convertir els nens i les nenes de primer cicle de primària en petits lexicògrafs i elaborar un diccionari de cent mots de la ciència fet per i per a nens i nenes de sis i set anys". |
Note: |
Referències bibliogràfiques (p. 33) |
Document: |
Informació |
Subject: |
Diccionari ;
Terminologia ;
Ciència ;
Escoles ;
Català |
Works: |
Primer diccionari escolar . Barcelona : Eumo, 1988
DIDAC. Diccionari de català . Barcelona : Enciclopèdia Catalana, 1995 |
Published in: |
Terminàlia, Núm. 4 (desembre 2011), p. 25-33 (Articles) , ISSN 2013-6706 |