Date: |
2007 |
Abstract: |
La comunicació tracta dues opcions diferents pel que fa a la manera d'entendre la responsabilitat cívica de l'autor dramàtic. La primera, d'Antoni Ribot i Fontserè, pel qual el teatre és una "escola de costums" que es basa en l'experiència i la raó i que aspira a millorar la vida moral de l'individu a través de la recerca de la veritat i la virtut socials, alhora que considera que és una plataforma de projecció social. La segona, la de Joan Mañé i Flaquer, parteix del criteri moral i l'ortodòxia catòlica, que aporten al teatre una dimensió ètica. Aquest autor s'oposa al romanticisme teatral i pren com a model el teatre alemany. Té una concepció idealista de l'obra artística, que no ha d'aproximar-se al realisme ni al sensualisme, alhora que critica el drama per la manca de contenció expressiva. |
Note: |
Inclou bibliografia (ps. 218-219) |
Note: |
Comunicació del Congrés "La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània", celebrat a Bellaterra els dies 26, 27 i 28 d'octubre de 2005 |
Document: |
Estudi |
Subject: |
Teatre català ;
Crítica teatral ;
Romanticisme
Ribot i Fontserè, Antoni
;
Mañé i Flaquer, Joan
;
Yxart, Josep
;
Hugo, Victor
;
Dumas, Alexandre
(1802-1870) ;
Schlegel, August Wilhelm von
|
Published in: |
La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània, Lleida : Punctum, 2007 (p. 211-219) |