El món androcèntric a 'La infanticida' de Caterina Albert / Anna Almazan
Almazan, Anna
Jornades d'estudi "Vida i obra de Caterina Albert i Paradís (Víctor Català), 1869-1966" (2es : 2001 : L'Escala)

Fecha: 2002
Resumen: Anna Almazan interpreta 'La infanticida' des del punt de vista crític de Víctor Català amb l'androcentrisme de la seva època, i donant els detalls de la solidaritat de l'autora envers Nela, la protagonista. L'estudi ressegueix, pas a pas, els efectes de la repressió psicològica en la dona i atorga densitat simbòlica a cadascun dels personatges, autèntiques icones de la societat patriarcal de finals del segle XIX.
Nota: Inclou bibliografia (p. 129)
Nota: Conferència llegida en el marc de les Segones Jornades d'estudi "Vida i obra de Caterina Albert i Paradís (Víctor Català), 1869-1996", celebrades a l'Escala els dies 20, 21 i 22 de setembre de 2001.
Documento: Estudi
Materia: Dona=Motiu literari ; Motiu literari ; Teatre català ; Teatre en vers ; Monòleg teatral ; Escriptors catalans ; Ideologia
Català, Víctor (1869-1966) (Pseudònim de Caterina Albert i Paradís) ; Alvarado, Helena (Intr.)
Obras: Català, Víctor. La Infanticida i altres textos . Introducció d'Helena Alvarado. Barcelona : LaSal, edicions de les dones, 1984
Publicado en: II Jornades d'estudi. Vida i obra de Caterina Albert i Paradís (Victor Català), 1869-1966., Barcelona : Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2002 (p. 117-129)

El registro aparece en las colecciones:
Tipo de documento > Estudios

 Registro creado el 2009-11-30, última modificación el 2024-02-07



   Favorit i Compartir

El sistema ha encontrado un error mientras gestionaba su petición.

Los administradores del sistema han sido avisados.

En caso de duda, póngase en contacto con p.traces@uab.cat