visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Ajuda | Departament de Filologia Catalana UAB | Sobre Traces | Català English Español |
Pàgina inicial > Traces. Catàleg > Pròleg / |
Data: | 1982 |
Resum: | Aquest pròleg consta de tres parts. La primera, titulada 'Teatre, efímer, història i raó', es centra en la formació del mite de la decadència de la literatura catalana, emfasitzant el paper del teatre i l'espectacularitat en els segles XVII i XVIII, que a la vegada, ens serveix de quadre de referència de l'època. La segona part, titulada 'Estructures dramàtiques i registres estilístics', ens analitza 'Amor, firmesa i porfia' de Francesc Fontanella i 'Lucrècia' de Joan Ramis i Ramis. A l'última part, 'El retorn del superat entre barroc i 'lumières'', Grilli justifica la lectura proposada de les obres esmentades a través d'exemples extrets d'aquestes obres, i ens parla del procés que enllaça el Barroc amb el Neoclassicisme. |
Document: | Pròleg ; Estudi |
Matèria: |
Teatre català ;
Teatre en vers ;
Neoclassicisme ;
Barroc ;
1600-1800 ;
Tècniques teatrals ;
Decadència ;
1600C ;
1700C Ramis i Ramis, Joan (1746-1819) ; Fontanella, Francesc (1622-1682/83) |
Obres: |
Ramis i Ramis, Joan.
Rosaura o el més constant amor Ramis i Ramis, Joan. Lucrècia Fontanella, Francesc. Amor, firmesa i porfia |
Publicat a: | Teatre barroc i neoclàssic / Francesc Fontanella. Joan Ramis i Ramis, Barcelona : Edicions 62 : La Caixa, 1982 (p. 11-15) |