Data: |
1999 |
Resum: |
Després d'esbossar una cronologia en la qual es recullen els esdeveniments més importants pel que fa al teatre català durant els anys 1890 a 1900, Xavier Padullés analitza els cent anys de teatre contemporani català des de les darreries del segle XIX i, especialment pel que fa al teatre modernista, estableix dos corrents teatrals: el teatre objectiu (amb el doble vessant de l'obra d'Ignasi Iglésias i la del grup anarquista encapçalat per Jaume Brossa, Pere Coromines i Felip Cortiella) i el teatre subjectiu impulsat per Santiago Rusiñol i el teatre simbolista. Destaca l'aportació de la companyia Teatre Íntim d'Adrià Gual; la recepció de la teoria wagneriana a Catalunya; la importància del formalisme estètic i l'analogia amb les arts plàstiques i, finalment, es tracen les línies de continuïtat dels plantejaments dramatúrgics del Modernisme amb el teatre català actual. |
Contingut: |
Inclou una cronologia teatral que abraça el període comprès entre 1890 i 1899
|
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Teatre català ;
Modernisme ;
Regeneracionisme ;
Anarquisme ;
Simbolisme ;
1898-1900 ;
1890X
Iglésias, Ignasi
;
Ibsen, Henrik
;
Brossa, Jaume
(1868-1919) ;
Coromines, Pere
;
Cortiella, Felip
;
Rusiñol, Santiago
(1861-1931) ;
Maeterlinck, Maurice
;
Gual, Adrià
;
Teatre Íntim : companyia
|
Publicat a: |
Assaig de Teatre. Revista de l'Associació d'Investigació i Experimentació Teatral. Barcelona, núm. 18, 19 i 20 (1999, Desembre), p. 397-412 (Aportacions a la teoria i a la història del teatre) , ISSN 2339-9783 |