Aproximació cognitiva al complement indirecte en català / Manuel Pérez Saldanya (Universitat de València)
Pérez Saldanya, Manuel
Col·loqui d'Estudis Catalans a Nord-Amèrica (7è : 1993 : Berkeley)

Fecha: 1996
Resumen: L'estudi vol demostrar que les funcions sintàctiques, especialment el complement indirecte en català, poden ser caracteritzades com a unitats simbòliques de la mateixa manera que la lingüística cognitiva estableix que els lexemes i morfemes són unitats simbòliques binàries entre el significat (unitat semàntica) i el significant (unitat fonològica). L'autor parteix del model cognitiu de l'enunciació per analitzar els CI prototípics (subcategoritzats pel verb i pertanyents a una estructura triargumental) i els CI menys usuals (en frases que es caracteritzen per tenir subjecte i CI però no complement directe, com és el cas de les oracions amb els verbs "agradar" i "telefonar").
Nota: Bibliografia (p. 208-209)
Documento: Estudi
Materia: Complement directe ; Complement indirecte ; Subjecte ; Català ; Sintaxi ; Lingüística cognitiva
Publicado en: Actes del Setè Col·loqui d'Estudis Catalans a Nord-Amèrica, Barcelona : Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 1996 (p. 191-209)

El registro aparece en las colecciones:
Tipo de documento > Estudios

 Registro creado el 2009-11-30, última modificación el 2024-02-07



   Favorit i Compartir