Fecha: |
2011 |
Resumen: |
Del resum de l'article: "Aquest article vol ser un primer pas en aquesta direcció i explicar el tractament de l'exemple lexicogràfic en un dels diccionaris didàctics d'ús més habitual entre els catalanoparlants aprenents d'alemany com a llengua estrangera, el 'Diccionari alemany-català' (en endavant, DAC) de Lluís Batlle i altres en la tercera edició revisada i ampliada del 2006. Atesa l'escassetat de treballs sobre lexicografia bilingüe d'aquestes llengües i el fet que l'exemple ha restat durant molt de temps en un segon pla dels estudis de lexicografia teòrica, serà convenient fer primer un repàs de com la tradició alemanya se n'ha ocupat. A continuació, definirem quins són els trets característics dels diccionaris didàctics i, més concretament, del que ací utilitzem. I, per últim, analitzarem un corpus d'exemples del DAC i prestarem una atenció especial a tres aspectes de l'exemplificació lexicogràfica: a) el nombre i la freqüència d'aparició, b) la forma i c) la funció". |
Nota: |
Inclou bibliografia (p. 147-149) |
Documento: |
Estudi |
Materia: |
Diccionari ;
Lexicografia ;
Adquisició i aprenentatge ;
Codificació lingüística ;
Segona llengua ;
Didàctica ;
Català ;
Alemany
Batlle, Lluís C.
;
Wiedemann, Herbert
;
Casas Vilella, Marta
;
Sánchez Vaqué, David
;
Trilla i Segura, Jordi
|
Obras: |
Batlle, Lluís C. ; Casas Vilella, Marta ; Wiedemann, Herbert ; Sánchez Vaqué, David ; Trilla i Segura, Jordi.
Diccionari Alemany-Català . Barcelona : Enciclopèdia Catalana, 2006 |
Publicado en: |
Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 24 (2011), p. 127-150 (Monogràfic: "Estudis a l'entorn del diccionari bilingüe en l'àmbit germanocatalà") , ISSN 2199-7276 |