Contra les lectures obligatòries: assaboreix-les! / Cristina Marqués Ferrer
Marqués Ferrer, Cristina
Congrés Internacional de la Societat Espanyola de Didàctica de la Llengua i Literatura (16è : 2015 : Alacant)

Date: 2016
Abstract: De l'abstract de l'article: "El 90% de les programacions didàctiques dels departaments de llengües dels centres de Secundària i Batxillerat a Espanya estableixen la lectura obligatòria en l’avaluació de la matèria. Llegir esdevé condició sine qua non per a obtindre'n l'aprovat; en més del 70% dels casos, el mecanisme d’avaluació és el «control de lectura» i l'estudiant, senzillament, ha de fer veure que ha llegit l’obra prescrita. Contra l'obligatorietat, proposem l'experimentació lectora. És a dir, apostem per una lectura significativa, una lectura viscuda i participada; una lectura que permeta obrir les portes del coneixement i que descorde el plaer del descobriment. Amb aquesta perspectiva, l'experiència que proposem passa per viure la lectura, fer-la nostra, experimentar-la i, fins i tot, projectar les intel·ligències múltiples des del llibre mateix".
Note: Inclou referències bibliogràfiques (p. 28)
Note: Aquest text fou presentat dins del marc del XVI Congrés Internacional de la Societat Espanyola de Didàctica de la Llengua i Literatura, celebrat a la Universitat d'Alacant el 2015
Document: Estudi
Subject: Ensenyament ; Literatura ; Lectura ; Didàctica ; Ruta literària ; Escoles
Published in: Ítaca, Núm. 7 (2016), p. 17-28 (Monogràfic: "Educació literària")





The record appears in these collections:
Document type > Studies

 Record created 2018-03-15, last modified 2018-03-15



   Favorit i Compartir