Com parlen de lectura els joves en el fòrum virtual 'QL?' / Gemma Lluch
Lluch, Gemma (Universitat de València)
Date: |
2017 |
Abstract: |
Del resum de l'article: "El fòrum virtual 'Què Llegeixes?' és una comunitat lectora de la Institució de les Lletres Catalanes que va nàixer el 2005 per parlar de llibres i, sobretot, ajudar a la recomanació de lectures entre lectors. La investigació presenta els resultats de l'anàlisi de les intervencions que els lectors escriuen per comentar o compartir dos relats que funcionen en circuits de lectura diferents. Per una part, 'Mecanoscrit del segon origen', la lectura del qual ha estat recomanada a l'escola i, per una altra, la trilogia iniciada amb el relat 'Delirium', que circula per la compra per impuls. Les intervencions s'allotgen majoritàriament en el Fòrum Boli i en el Fòrum Ploma, és a dir, els espais adreçats als usuaris «de 12 i 16 anys» i «de 17 a 100 anys». La investigació vol conèixer com són els intercanvis comunicatius en un espai deslocalitzat de l'escola; concretament, s'hi analitzen els espais que parlen sobre els dos llibres, el tipus d'usuari que els construeix i la forma dels documents, especialment l'adaptació a la norma i les marques d'oralitat, ampliades a l'ús d'emoticones i d'escriptura ideofonemàtica. La metodologia utilitzada és quantitativa i descriptiva, i se situa dins l'anàlisi textual i discursiva. L'anàlisi mostrarà com, en contra de la idea generalitzada, quan els joves i adolescents escriuen en aquests espais virtuals tenen cura del llenguatge". |
Contents: |
Inclou un annex amb taules i gràfiques (p. 26-30)
|
Note: |
Inclou referències bibliogràfiques (p. 24-25) |
Document: |
Estudi |
Subject: |
Discurs-text escrit ;
Internet ;
Joves ;
Lectura ;
Clubs de lectura ;
Sociolingüística ;
Registres lingüístics
Institució de les Lletres Catalanes
|
Published in: |
Llengua & Literatura, Núm. 27 (2017), p. 7-30 (Estudis i edicions) , ISSN 2013-9527 |
The record appears in these collections:
Document type >
Studies
Record created 2017-04-07, last modified 2023-07-09