Èmfasis melòdics en els eslògans publicitaris / Dolors Font Rotchés
Font-Rotchés, Dolors (Universitat de Barcelona)
Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes (14è : 2006 : Budapest)

Fecha: 2009
Resumen: L'estudi es proposa "definir quins tipus d'èmfasis melòdics tenen lloc en els eslògans publicitaris de vehicles, i [intenta] donar explicació, des d'un punt de vista pragmàtic, de l'ús d'uns determinats èmfasis o característiques prosòdiques en detriment d'uns altres, segons la marca o la gamma que s'està anunciant i el grup social al qual va adreçat". Utilitza el corpus del grup 'Llengua i Publicitat' de la UB, "una base de dades d'anuncis de televisió en llengua catalana, seleccionats dels espots comercials emesos pels canals autonòmics de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió, TV3 i Canal 33, durant la dècada compresa entre el 1991 i el 2000". Es limita, però, als anuncis de vehicles de la segona meitat de la dècada. A banda de l'estudi prosòdic, l'autora destaca la tendència que els eslògans finals dels anuncis els locuti un home.
Nota: Inclou referències bibliogràfiques (p. 164-165)
Nota: Estudi llegit al 14è Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes celebrat a la Universitat Eötvös Loránd de Budapest entre el 4 i el 9 de setembre de 2006
Documento: Estudi
Materia: Prosòdia ; Llengua oral ; Publicitat ; Mitjans de comunicació ; Català ; 1995-1999 ; 1990X
Llengua i Publicitat. Universitat de Barcelona ; Corporació Catalana de Ràdio i Televisió : CCRTV
Publicado en: Actes del Catorzè Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. Budapest, 2006, Barcelona : Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2009 (vol. 2, p. 151-165)

El registro aparece en las colecciones:
Tipo de documento > Estudios

 Registro creado el 2016-10-11, última modificación el 2024-02-07



   Favorit i Compartir