1.
|
|
2.
|
|
Invisibilitat
/
Sableva, Eva
L'autora proposa un record fictici en què es troba autors búlgars traduïts en una llibreria barcelonina per denunciar la falta d'interès per una literatura eslava quasi mai traduïda al català, amb noms com Alek Popov, Kristin Dimitrova, Deian Enev, Palmi Rantxev, Víctor Paskov o Konstantin Pavlov.
2011
Visat, Núm. 12 (Octubre 2011) (Pescat amb palangre)
Enmig de l'article, Sableva tradueix fragments al català d'un conte de Kristin Dimitrova, de la novel·la 'Balada per Georg Henig' de Victor Paskov i versos de Konstantin Pavlov
2 documents
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
'Parlar del present no només és possible: és necessari'
/
Balañà, Glòria ;
Soler, Esteve
Entrevista a Ramon Simó a la qual es parla de temes relacionats amb la seva trajectòria com a director escènic: la influència de les tesis de Stanislavski en la preparació dels actors, la seva experiència amb el teatre rus, la relació del director amb els clàssics teatrals catalans, la seva visió sobre el teatre contemporani català, la importància de l'escenografia en els seus muntatges, etc.
2010
Pausa, Núm. 32 (2010), p. 115-142 (Monogràfic: Ramon Simó)
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
Ricard Salvat en escena
/
Sardà, Zeneida
Diversos temes: primeres obres i companyies, la relació amb l'ADB, la fundació de l'Escola d'Art Dramàtic Adrià Gual, les representacions de la Companyia Adrià Gual, les aportacions al Festival de Teatre de Sitges, la direcció de la Companyia Nacional Àngel Guimerà i del Teatre Nacional d'Hongria, el teatre de text i la introducció del teatre èpic (Erwin Piscator) a Barcelona, la importància del teatre clàssic, les tècniques de Stanislavski, Josep M. [...]
1995
Serra d'Or. Barcelona, Any XXXVII, Núm. 421 (1995, Gener), p. 19-24 (Cultura i vida)
|
|
10.
|
La Via del refús
/
Barba, Eugenio ;
Curell, Mireia (Trad.)
Reflexions entorn del fet teatral a partir de la personalitat i les obsessions d'Stanislaviski: com assolir la "veritat" sobre l'escenari com a sinceritat total (que l'actor "sigui" i no interpreti); el treball del cos no per assolir una tècnica sinó per retrobar-se un mateix, per desaprendre la naturalitat (Teatre Nô i Kabuki); la metodologia del joc teatral que vol crear una arquitectura nova de tensions en l'actor; l'aprenentatge de cada actor per trobar dins seu una tècnica personal i refusar totes les altres tècniques que volen modelar la seva energia.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 89-107
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|