1.
|
|
2.
|
|
«Voler» + infinitive in Catalan: From the imminence aspectual periphrasis to the epistemic and evidential marker (from the 13th century to the present day)
/
Antolí Martínez, Jordi M. (Universitat d'Alacant)
"El català actual coneix les locucions 'vol ploure' i 'vol caure', amb el significat 'presentar indicis que ha de [esdevenir-se alguna cosa]' (DDLC, s. v. 'voler', 5). Aquestes estructures són solament una resta de la perífrasi aspectual d'imminència 'voler + infinitiu' present en català antic i modern, així com en altres llengües romàniques, si més no en època medieval (com l'occità, el francoprovençal, el francès o l'italià). [...]
2015
Catalan Journal of Linguistics, Vol. 14 (2015), p. 11-31
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
Pocket Dictionary of Present-day Catalan Theatre: Authors
/
Batlle, Carles
Llistat d'autors de teatre català de finals dels 80 i principis dels 90 dels quals se'n fa una breu biografia i un ràpid repàs a les seves obres. Els autors es classifiquen dins dels següents grups: autors "recobrats" de la dècada anterior, autors de produccions de la Sala Beckett, autors-actors, autors del cercle de l'Institut del Teatre, nous escriptors valencians, autors de teatre provinents d'altres disciplines (poesia i narrativa) i provinents de teatre independent o amateur. [...]
1999
Catalan Writing. Barcelona, núm. 16 (1999, Juny), p. 23-30 (Monogràfic: Who's Who in Catalan Theatre?)
|
|
7.
|
|
8.
|
"Independence Day"
/
Solé i Camardons, Jordi
Repàs d'anècdotes, actituds, textos periodístics, etc. , en els quals els catalanoparlants se senten estrangers a Catalunya, i que condueixen a conclusions francament pessimistes: l'escola en català no canvia l'hàbit lingüístic dels castellanoparlants, els catalanoparlants no llegeixen premsa en català, la llei de normalització lingüística no sembla que pugui tenir una reforma gaire immediata, el valencià està condemnat a la desintegració i a l'anarquia, etc.
1997
Escola catalana. Barcelona, Any XXXI, Núm. 336 (1997, Gener), p. 17-18 (Monogràfic: Llenguatge i pensament)
|
|
9.
|
|
10.
|
|