86.
|
|
87.
|
|
88.
|
|
A Catalan series of crime fiction: 'La Cua de Palla' and its sequels (1963-2009)
/
Pujol, Dídac (Universitat Pompeu Fabra)
Estudi sobre 'La Cua de Palla', col·lecció que va néixer el 1963, un any després que el règim de Franco autoritzés la traducció de literatura estrangera al català. L'autor apunta la innovació que va suposar aquesta iniciativa i la repercussió que va tenir en la llengua catalana, que en aquell moment era molt fràgil a causa de les prohibicions de què era objecte, i en el mercat literari català, ja que va contribuir a consolidar el gènere de novel·la policíaca.
2011
Journal of Catalan Studies, Núm. 14 (2011), p. 173-200 (Language, translation & bibliography)
|
|
89.
|
|
Carlos Barral i la qüestió del llenguatge
/
Saval, Josep Vicenç (University of Edinburgh)
L'estudi se centra en tres punt bàsics que varen conformar el sentir, el pensar i la manera d'expressar-se de gran part d'una generació, nascuda i crescuda a Catalunya, que es va veure privada d'una de les dues llengües en les que es podia haver expressat. [...]
2011
Journal of Catalan Studies, Núm. 14 (2011), p. 165-172 (Language, translation & bibliograpy)
|
|
90.
|
|
91.
|
|
Death and the Spring: Mercè Rodoreda and the Productive Unproductiveness of Late Style
/
Viestenz, William (University of Minnesota, Twin Cities)
L'autor tracta la novel·la inacabada de Rodoreda 'La mort i la primavera' des de la perspectiva de l'estil de darrera època dels escriptors. Per fer-ho, es basa en un estudi del crític literari Edward Said sobre el 'late style', que posava èmfasi en el fet que la literatura que produeixen els autors al final de la seva carrera sembla tenir una improductivitat productiva ("unproductive productiveness"). [...]
2011
Journal of Catalan Studies, Núm. 14 (2011), p. 89-109 (Contemporary literature and society)
|
|
92.
|
|
'Ser un símbol, quina misèria!': Social, National and Sexual Dissent in Blai Bonet's Míster Evasió (1969)
/
Cornellà Detrell, Jordi (Bangor University)
L'autor centra el seu estudi en tres aspectes de la novel·la de Bonet: en primer terme, argumenta perquè creu que el llibre és un atac frontal contra els moviments artístics clau de la literatura catalana i espanyola de postguerra -l'anomenat realisme històric o realisme social; en segon terme, tracta la seva ambigua relació amb el nacionalisme català, nacionalisme que el narrador sembla parodiar alhora que s'hi adhereix i, en darrer terme, explora els vincles entre la dissensió ideològica, nacional i sexual durant els 60s.
2011
Journal of Catalan Studies, Núm. 14 (2011), p. 60-89 (Contemporary literature and society)
|
|
93.
|
|
94.
|
|
95.
|
|
Estilística dels adverbis en -ment en la poesia de Vicent Andrés Estellés
/
Salvador, Vicent (Universitat Jaume I) ;
Monferrer, Aina (Universitat Jaume I)
Els autors fan un estudi estilístic de l'ús dels adverbis acabats en '-ment', en bona part del corpus poètic de Vicent Andrés Estellés. L'estudi, avisen els autors, és un esbós d'un treball que ha de ser més acurat i extens, però l'escorcoll realitzat fins ara ja els permet "l'elaboració d'unes reflexions d'ordre pragmalingüístic que assenyalen algunes directrius característiques dels procediments expressius del poeta".
2011
Journal of Catalan Studies, Núm. 14 (2011), p. 6-23 (Contemporary literature and society)
|
|