1.
|
|
Ensenyar literatura. Del comentari de texts als tallers literaris
/
Prats, Antoni (IES Maria Ibars)
Resum: "Des dels anys seixanta del segle passat s'ha observat un canvi d'enfocament en l'ensenyament de la Literatura envers el contacte directe amb els textos pròpiament literaris, tot i la davallada general dels estudis humanístics en l'ensenyament secundari si més no en benefici de les matèries "útils" i, per altra banda, sense oblidar el despertar espontani del gust literari des de la infantesa, mitjançant la literatura oral. [...]
2020
L'Aiguadolç, Núm. 49 (2020), p. 9-23 (Monogràfic: Vida literària)
|
|
2.
|
|
3.
|
|
Ensenyar literatura
/
Llovet, Jordi
A propòsit de l'ensenyament de la literatura i de la conveniència de fer llegir a les escoles i instituts traduccions de literatura universal en comptes d'obres escrites en català.
2018
Ara. Ara Llegim, 12 maig 2018, p. 45 (Minúcies)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
Noves (i velles) didàctiques per a ensenyar llengua i literatura amb les TIC
/
Durán Rivas, Carme ;
Simposi "Ensenyament de la Literatura i de la Llengua Catalana" (2n : 2015 : Alacant)
De l'abstract de l'article: "Aquest article parteix de la hipòtesi inicial que les eines TIC presenten un gran potencial per millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua i la literatura, però que aquesta potencialitat (COLL: 2008) només es pot fer efectiva quan es fonamenta en una sòlida formació del professorat i quan l'ús de les TIC s'integra en metodologies actives que atorguen el protagonisme a l'estudiant i que se centren en l'acompanyament al llarg del procés, com els treballs per projectes o les seqüències didàctiques (SD) (CAMPS: 1994). [...]
2015
Ítaca, Núm. 6 (2015), p. 71-84 (Monogràfic: "L'ensenyament de la literatura (i de la llengua): noves perspectives, nous reptes")
2 documents
|
|
6.
|
SOS: ensenyar literatura catalana
/
Col·lectiu Pere Quart
L'article consisteix en la transcripció d'una taula rodona organitzada pel Col·lectiu Pere Quart. En el debat, moderat per Andreu Freixes, els ponents exposen les seves idees sobre l'estat de l'ensenyament de la literatura catalana i també sobre el paper del professorat. [...]
2017
L'Avenç, Núm. 430 (Gener 2017), p. 26-33 (Focus. Taula rodona)
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|