1.
|
|
2.
|
El tractament del grotesc a 'Antígona' de Salvador Espriu
/
Moreno i Domènech, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Del resum: "El grotesc, considerat per Thomas Mann l'estil genuí de l'art modern, juga un paper clau en la reelaboració del mite d'Antígona. La consideració del grotesc com un element vertebrador de l''Antígona' espriuana és el fil conductor que ens introdueix en l'estudi dels mecanismes estètics de l'obra i, en darrer terme, allò que ens apropa al seu sentit. [...]
2013
Indesinenter, Núm. 8 (2013), p. 21-45 (Estudis)
|
|
3.
|
Dues notes sobre l''Antígona' de Salvador Espriu
/
Miralles, Carles (Universitat de Barcelona)
Del resum: "L'article proposa que Espriu va tenir en compte dos textos a l'hora d'escriure la seva 'Antígona': pel que fa a la figura d'Eumolp, el 'Satiricó' de Petroni, i, pel que fa a la representació coral, la 'Nausica' de Maragall servida per les interpretacions i estudis que en va fer Carles Riba. [...]
2013
Indesinenter, Núm. 8 (2013), p. 9-20 (Estudis)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
Pròleg
/
Capmany, Maria Aurèlia
Maria Aurèlia Capmany parla del mite d'Antígona com d'un motiu recurrent en la cultura occidental, tal com demostra el fet que els autors que han revisat el mite (com Brecht o Anouilh) n'han potenciat els aspectes que possibilitaven una interpretació en clau històrica contemporània; en el cas d'Espriu, segons Capmany, Antígona és un símbol de justícia. [...]
1969
Antígona / Salvador Espriu, Barcelona : Edicions 62, 1969 (Vol. 54, p. 5-15)
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|