119.
|
|
120.
|
|
121.
|
|
122.
|
A manera de manifest: Lluïsa Cunillé i Maeterlinck
/
Batlle, Carles
Batlle reflexiona sobre el teatre contemporani i considera que la darrera proposta del drama modern és el que ell denomina 'drama relatiu', terme que defineix en aquest article i al qual adscriu el teatre de Lluïsa Cunillé, que segons ell es relaciona directament amb el simbolisme maeterlinkià passat pel filtre de la contemporaneïtat.
El Pou de Lletres. Manresa, núm. K/11-L/12 (1998-1999, Tardor-hivern), p. 46-47 (Miscel·lània)
|
|
123.
|
L'aridesa dels dies laborables
/
Massip, Francesc
L'autor parla del VI Congrés Extraordinari de Sales Alternatives on s'ha debatut el compromís de la creació escènica amb el present i s'ha reflexionat sobre l'aportació artística de les sales alternatives. [...]
2000
Avui. Barcelona (2000, 10 de juny), p. 45 (Cultura i espectacles)
|
|
124.
|
|
125.
|
|
126.
|
"No sé qui és Godot" : Beckett inèdit
/
Beckett, Samuel ;
Climent, Laia (Trad.)
En aquesta carta de 1952, inèdita fins ara, Samuel Beckett explica a un periodista francès, Michel Polac, el sentit de la seva obra més coneguda, 'Tot esperant Godot'.
1996
El Temps. València, Any XII, Núm. 652 (1996, 16 de desembre), p. 82-83 (La Galeria. Llibres)
Inclou l'article "Tots els que esperaven Godot", en el qual Alejandro Jornet explica la trama de l'obra de Beckett i les principals interpretacions que se n'han fet
|
|
127.
|
|
El teatre religiós
/
Montanyès, Josep
En l'intent de precisar què és el teatre religiós, l'autor distingeix entre el teatre religiós pròpiament dit i el teatre devot, i dóna exemples de cada "gènere", de l'Edat Mitjana ençà. Després fa una lectura del procés de revaluació del teatre religiós que s'està donant en aquests moments.
1969
Serra d'Or. Barcelona, Any XI, Núm. 121 (1969, Octubre), p. 73-75 (Teatre)
|
|
128.
|
|
Notes breus
/
Fàbregas, Xavier
Diverses informacions: el 'Teatre Experimental Català' fa la seva presentació al local de Reial Cercle Artístic i ofereix un muntatge antològic que consta d'escenes d''Edip, rei' de Sòfocles (en versió de Carles Riba), d''Edip 67' de John Richardson, de 'Les tres germanes' de Txèkhov, de 'Tot esperant Godot' de Samuel Beckett (traduït per Joan Oliver) i de 'En Joan de l'Ós' d'Apel·les Mestres. [...]
1969
Serra d'Or. Barcelona, Any XI, Núm. 116 (1969, Maig), p. 74 (Teatre. Notes breus)
|
|