15.
|
|
16.
|
Les ombres de la Caverna humana
/
Capilla i Fuentes, Juli
Notes sobre l'argument de l'obra, centrada en l'actualització del mite de la caverna de Plató, que estableix punts de connexió amb 'El món feliç' d'Aldous Huxley o la novel·la d'Orwell '1984'.
2001
El Temps. Barcelona, núm. 864 (2001, 2-8 de gener), p. 62-63
|
|
17.
|
Un Cert barraquisme vital. De la contracultura a la Barcelona postolímpica (I)
/
Guillamon, Julià
L'estudi analitza com va nàixer el fenomen de la contracultura urbana als anys setanta, lligat a reflexions d'aquell moment sobre el món urbà per part d'arquitectes i sociòlegs. Tot seguit busca les traces d'aquestes concepcions en la narrativa catalana de llavors: la ciutat com a nou Moloch, l'obsessió pel macrocosmos urbà enfrontat al microcosmos privat, temes que Monzó enfoca amb to d'humor. [...]
1999
Revista de Catalunya. Barcelona, Nova etapa, Núm. 138 (1999, Març), p. 110-128 (Revista dels llibres)
|
|
18.
|
|
19.
|
Els Clàssics "juvenils" de la literatura de ciència-ficció
/
Solé i Camardons, Jordi
Aquest article sobre els clàssics juvenils de ciència ficció es divideix en tres apartats: 1) els clàssics per definició (obres conegudes pel públic lector, encara que sovint poc llegides); 2) els clàssics en potència (obres poc conegudes pel públic lector però que la crítica especialitzada ha considerat autèntics clàssics); i 3) els clàssics catalans (llibres catalans que es poden considerar clàssics pel volum de vendes o l'impacte que han tingut en la societat).
1996
Escola catalana. Barcelona, Any XXXI, Núm. 334 (1996, Novembre), p. 29-32 (Monogràfic: Els clàssics)
|
|
20.
|
|
'Un cert incert'
/
Vilà i Folch, Joaquim
Sobre la temàtica de l'obra, que parteix de les reflexions de Bertrand Russell i d'Aldous Huxley, entre d'altres, al voltant dels perills d'una futura societat tecnològica i deshumanitzada. Es destaca l'esquematisme ideològic del muntatge, conseqüència de voler dir massa coses.
1976
Serra d'Or. Barcelona, Any XVIII, Núm. 200 (1976, Maig), p. 54-55 (Teatre. Crònica de les estrenes)
|
|
21.
|
|
22.
|
|
23.
|
|
24.
|
|