11.
|
"Malament, si un mestre ja ho sap tot"
/
Miralles, Mercè
S'entrevista al pedagog i especialista en història de l'educació a Catalunya Salvador Domènech, que acaba de publicar 'Angeleta Ferrer. La força de la renovació pedagògica', una biografia d'Àngela Ferrer, filla de Rosa Sensat.
2021
La República, Núm. 140 (23 gener 2021), p. 24-27 (Societat)
|
|
12.
|
Blindar la 'immersió'?
/
Fabà, Albert
Amb motiu de l'aprovació de la llei Celáa, que reforma l'anterior llei orgànica d'Educació, l'autor reflexiona sobre la immersió lingüística a l'escola catalana; sobre què vol dir 'blindar' i què significa la immersió.
2021
L'Avenç, Núm. 475 (Gener 2021), p. 18-19 (L'opinió. Bitllets)
|
|
13.
|
|
Com s'ensenya o què s'aprèn
/
Villatoro, Vicenç
A propòsit de l'aprovació al Parlament espanyol de la nova llei d'educació, anomenada Llei Celaá, i el revifament dels debats polítics i lingüístics entorn de l'escola.
2020
El Temps, Núm. 1906 (22 desembre 2020), p. 7 (Dialèctica)
|
|
14.
|
|
Editorial
/
Batlle, Carles
Es presenta la nova línia editorial de la revista, que després de tres anys de silenci apareix en format digital. En aquest cas, s'agrupen a manera de miscel·lània un grup de diversos articles de reflexió teòrica sobre les arts escèniques i que se centren, entre d'altres temes, en la pedagogia teatral i en tres creadors concrets: Pina Bausch, Calixto Bieto i Tórtola Valencia.
2018
Estudis Escènics, Núm. 43 (2018), p. 262 (Editorial)
|
|
15.
|
|
16.
|
|
17.
|
|
18.
|
|
19.
|
|
Taula Rodona 1: Ser docent en una societat democràtica en crisi
/
Ruiz, Ferran ;
Besalú, Xavier ;
Martí, Francina (Presentació de l'acte) ;
Secció de Filosofia i Ciències Socials. Institut d'Estudis Catalans ;
Institut d'Estudis Catalans ;
Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana. Institut d'Estudis Catalans ;
Association Héloïse ;
Fundació Marta Mata Garriga ;
Fundació Ferrer i Guàrdia ;
Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ;
Rosa Sensat ;
Col·loqui Internacional Héloïse 'Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui' (2019 : Barcelona)
En aquesta mesa de comunicacions, diversos docents, tant d'institut com universitaris, exposen els reptes de l'educació en una democràcia en crisi. En concret, el professor Xavier Besalú, en la seva intervenció, denuncia, entre altres qüestions, que, per assolir la competència digital, cal aprendre a dominar la competència lingüística, fonamental per a la comprensió oral. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2019
|
|
20.
|
|