Traces. Catàleg

Traces. Catàleg 36 registres trobats  anterior7 - 16següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
7.
Lletres de batalla: la literatura a la secundària / Carbonell, Anton ; Isarch i Borja, Antoni ; Col·lectiu Pere Quart ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)
Del resum: L'objectiu principal de l'article és revisar des d'un enfocament crític l'ensenyament de la literatura en el currículum oficial de secundària i els llibres de text escolars, i proposar diverses mesures de redreçament i millora que contrarestin la implacable marginalització de la literatura catalana ens els plans d'estudis. [...]
2017
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 65-78)
   
8.
La nova gramàtica a l'ensenyament / Cabré i Castellví, M. Teresa (Institut d'Estudis Catalans $u Universitat Pompeu Fabra) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)
Del resum: "En aquesta intervenció es presenten les característiques de la nova 'Gramàtica de la llengua catalana' de l'Institut d'Estudis Catalans i se'n valoren els avantatges i les dificultats en la docència. [...]
2017
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 57-62)
   
9.
Engrescar amb literatura, engrescar amb llengua / Stegmann, Til (Goethe Universität Frankfurt) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)
Del resum: "Ensenyar és un art. Especialment ensenyar literatura i llengua. Seguir la demanda de Wilhelm von Humboldt de fer partícips els estudiants en el procés de descoberta i del coneixement és un art difícil. [...]
2017
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 39-56)
   
10.
Afer d'estat: la llengua i la literatura catalanes a la secundària i a la universitat / Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona) ; Casals, Daniel (Ed., Pr.) ; Foguet i Boreu, Francesc (Ed., Pr.) ; Societat Catalana de Llengua i Literatura. Institut d'Estudis Catalans : IEC ; Institut d'Estudis Catalans : IEC ; Departament de Filologia Catalana. Universitat Autònoma de Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona
Acta del 3r simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat, que tingué lloc el 16 d'abril de 2017 a l'Institut d'Estudis Catalans (Sala Prat de la Riba).
Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018 (Treballs de la Societat Catalana de Llengua i Literatura ; 15)  
11.
["Quin futur tenim a Europa?"] / Dalmases, Antoni ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"Es defensa la literatura com a eina indispensable en la formació de ciutadans autònoms, crítics i amb capacitat de reflexió a través de les obres d'autors i pensadors de totes les èpoques. També s'exposa la labor destructiva de lleis i normes imposades durant trenta-cinc anys, amb teories i normes que menyspreen la tasca d'ensenyar i formar, i impossibiliten el goig d'aprendre. [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 207-214)  
12.
["Quin futur tenim a Europa?"] / Calafat, Rosa M. (Universitat de les Illes Balears) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"Considerar continguts d'aprenentatge sota paràmetres d'estat implica una aproximació a com fer dels aprenents immergits en la cultura catalana uns parlants interessats per l'entorn més immediat. En aquest article aportam elements que ens permeten reflexionar sobre què estudien aquests alumnes i quins continguts són els que els formen en tant que parlants d'una llengua i d'un país, la qual cosa ens dóna eines per mesurar la percepció col·lectiva que els parlants tenen d'ells mateixos i dels altres".
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 197-206)  
13.
["Quin futur tenim a Europa?"] / Bastardas i Boada, Albert (Universitat de Barcelona) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
Albert Bastardes respon a les preguntes "Quins canvis creus que hi hauria en l'ensenyament de la llengua i de la literatura catalanes si Catalunya fos un estat independent?» i "segons el teu parer, quin estatus assoliria la llengua catalana en el nou estat? I quines repercussions tindria per a la resta dels Països Catalans?". [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 187-195)  
14.
L'Ensenyament de llengua a l'educació secundària: proposta d'un marc per a la reflexió / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona) ; Vilà, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
"En aquest text defensem que l'objectiu darrer de l'escola en l'ordre lingüístic és el de facilitar l'accés dels alumnes a la cultura alfabetitzada. Considerem que el debat sobre els mètodes d'ensenyament i els continguts s'ha de posar en relació amb aquest objectiu darrer. [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 157-182)  
15.
La Situació del català a l'ensenyament secundari i a la universitat al País Valencià. Balanç i prospectives / Jiménez, Gràcia (Universitat d'Alacant) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona)
"Partint de la complexa situació del català al País Valencià, un territori amb dues llengües territorials, es fa un recorregut pels trenta anys de vigència de la Llei d'ús i ensenyament del valencià, la seua aplicació a través dels programes d'educació bilingüe, les dificultats i els entrebancs, fent especial atenció a l'ensenyament secundari i superior. [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 129-156)  
16.
El Currículum de literatura. Del batxillerat a la universitat / Martí i Bertran, Pere (IES Eugeni d'Ors de Vilafranca del Penedès) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (2n : 2013 : Barcelona) ; Aulet, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona)
"La intenció de la ponència és exposar i reflexionar sobre la situació actual de l'ensenyament de la literatura catalana a la secundària i a la universitat. Es fa atenció especialment a les disposicions legals vigents, en els respectius currículums i plans d'estudis, i als canals de comunicació entre ambdós tipus d'ensenyament. [...]
2015
Raons de futur, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (p. 105-127)  

Traces. Catàleg : 36 registres trobats   anterior7 - 16següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat dins Amazon