265.
|
A manera de manifest: Lluïsa Cunillé i Maeterlinck
/
Batlle, Carles
Batlle reflexiona sobre el teatre contemporani i considera que la darrera proposta del drama modern és el que ell denomina 'drama relatiu', terme que defineix en aquest article i al qual adscriu el teatre de Lluïsa Cunillé, que segons ell es relaciona directament amb el simbolisme maeterlinkià passat pel filtre de la contemporaneïtat.
El Pou de Lletres. Manresa, núm. K/11-L/12 (1998-1999, Tardor-hivern), p. 46-47 (Miscel·lània)
|
|
266.
|
Noves dramaturgues catalanes
/
Escudé, Beth ;
Montiel, Alejandro ;
Torres, David (Trad.)
Els autors repassen la producció teatral, en bona part inèdita, de quatre autores de teatre actuals (Cunillé, Aymar, Sarrias i Escudé), individualment, i finalment intenten establir els nexes i les diferències que existeixen entre les seues obres respectives.
1998
Faig Arts. Manresa, Núm. 38 (1998, Novembre), p. 47-54 (Monogràfic: El jardí teatral)
|
|
267.
|
|
La nova dramatúrgia catalana: de la perplexitat a la diversitat
/
Batlle, Carles
L'autor estudia el fenomen del nou teatre de text a partir de 1985. Estableix la nòmina dels autors més destacats (uns pocs de "recuperats", molts més de "nous") i les tendències que s'hi poden observar: l'humor, la perplexitat, la presència de la violència, la recerca d'un nou realisme que contrapose familiaritat i estranyament.
1997
Caplletra. València, Núm. 22 (1997, Primavera), p. 49-68 (Monogràfic: Literatura catalana actual)
2 documents
|
|
268.
|
|
269.
|
Un Mur de maons
/
Massip, Francesc
Segons l'autor, el teatre de Lluïsa Cunillé s'inscriu en una línia de recerca d'aquest genère que capgira radicalment les categories dramatúrgiques, plantejament que reclama un públic iniciat, estimulat en unes formes de percepció oposades a les habituals.
2000
Avui. Barcelona, Any XXV (2000, 18 de març), p. 47 (Teatre)
|
|
270.
|
|
271.
|
|
272.
|
|
273.
|
|
274.
|
|