11.
|
|
12.
|
|
13.
|
|
'Joventut' (1900-1906) i la llengua normativa
/
Farré i Vilalta, Imma (Universitat de Lleida)
Resum: "Aquest estudi analitza les opinions i polèmiques que les pàgines de 'Joventut' van registrar sobre la necessitat de modernitzar també la llengua catalana, fixant una normativa comuna i vetllant per la creació d'una acadèmia que garantís la seva adequació i la seva preservació, com ocorria en la majoria dels països avançats d'Europa. [...]
2022 - 10.2436/l
Llengua & Literatura, Núm. 32 (2022), p. 27-48 (Estudis i edicions)
2 documents
|
|
14.
|
|
La prescripció d'enunciats de doble possibilitat jerarquitzada de Fabra (1918/1933): el cas de les estructures amb concordança negativa en posició preverbal
/
Benavent Llinares, Laia (Universitat de Barcelona)
Del resum: "A les estructures negatives en què mots com 'mai', 'ningú', 'res', etc. ocupen una posició preverbal, Fabra (1918/1933) considerava que era tolerable, però no preferible, ometre-hi l'adverbi de negació 'no', estructura que anomenem "opció secundària". [...]
2021
Els Marges, Núm. 125 (Tardor 2021), p. 10-27 (Estudis)
2 documents
|
|
15.
|
|
16.
|
|
17.
|
|
18.
|
|
19.
|
|
20.
|
Jugant amb Fabra
/
Filella, Carina
David Paloma i Mònica Montserrat, impulsors de la Ruta Pompeu Fabra, publiquen un llibre d'enigmes que té la llengua catalana i Fabra com a fils conductors. Paloma també signa un altre llibre sobre les paraules pròpies d'Andorra.
2021
La República, Núm. 154 (1 maig 2021), p. 36-37 (La República de les Arts. Lletres)
|
|