Abstract: |
En aquest article, l'autor es proposa fer un balanç del paper fet per part de les indústries culturals i del mitjans de comunicació en els darrers vint-i-cinc anys i, alhora, fer una valoració dels reptes més importants que, des del punt de vista social, polític, empresarial i tecnològic, afecten la cultura catalana en un món globalitzat. Després d'una introducció, l'autor es planteja el mercat de productes en català (i per això analitza qüestions com la cultura catalana i la cultura en català o l'ús social del català); just després, l'autor analitza com són els mitjans de comunicació d'una nació sense estat, i la seva projecció més enllà del Principat; finalment, s'esbossen els reptes del sector audiovisual català en un món globalitzat. |
Note: |
Aquest article és una versió completament revisada i actualitzada d'un treball anterior: Busquet, J. ; Sort, J. ; Medina, A.: 'La cultura catalana a l'era digital: una nova mirada sobre els reptes culturals', article publicat a la revista 'Trípodos', núm. 14, p. 45-57 |