Date: |
2008 |
Abstract: |
Jordi Coca situa els precedents de la comèdia lírica d'Erik Satie escrita el 1913 en autors com Alfred Jarry, Rousseau, Raymond Roussel i Apollinaire i en corrents com el teatre simbolista i expressionista. Aquests precedents plantegen ja des del segle XIX un teatre de ruptura amb la realitat i amb les formes convencionals i desbanquen la versió més comuna segons la qual la modernitat del segle XX neix amb el moviment dadà i té continuïtat en el surrealisme. |
Document: |
Comentari ; Crítica de teatre |
Subject: |
Teatre francès ;
Influència literària ;
Paròdia ;
Traducció al català ;
1921 ;
2008 ;
1920X ;
2000X
Satie, Erik
;
Santos, Zep
(Dir.) ;
Trullàs, Manolo
(Esc.) ;
Dufrenoy, Sabine
(Trad.) ;
Jarry, Alfred
;
Rousseau, Jean-Jacques
;
Roussel, Raymond
;
Apollinaire, Guillaume
;
Cambalache : companyia
;
Espai Escènic Joan Brossa : teatre
|
Works: |
Satie, Erik.
El parany de Medusa . Companyia: Cambalache. Direcció: Zep Santos. Escenografia: Manolo Trullàs. Traducció: Sabine Dufrenoy. Data 1a publicació: 1921. Barcelona, Espai Brossa. 2008 |
Published in: |
Serra d'Or. Barcelona, núm. 583-584 (2008, Juliol-agost), p. 87-90 (Espectacles. Teatre) , ISSN 0037-2501 |