Data: |
1999 |
Resum: |
Isidor Cònsul delimita el paper del crític literari dins el debat que ha suscitat el difícil binomi èxit comercial - qualitat literària. L'autor comenta un cas actual i dos precedents que s'acosten a aquesta polèmica: les crítiques de Norman Mailer i John Updike a l'últim best-seller de Tom Wolfe ('Tot un home'), la defensa d'Emile Zola al vessant comercial de la literatura com a via de professionalització de l'escriptor, i la concepció de l'art, pragmàtica i comercial, de Lope de Vega. |
Document: |
Comentari |
Matèria: |
Sociologia de la literatura ;
Literatura de consum ;
Polèmica ;
Crítica literària
Zola, Émile
;
Vega, Lope de
;
Mailer, Norman
;
Updike, John
;
Wolfe, Tom
|
Publicat a: |
Serra d'Or. Barcelona, Any XLI, Núm. 472 (1999, Abril), p. 75-77 (Lletres. Monogràfic: La crítica literària als Països Catalans) , ISSN 0037-2501 |